Siedzący tryb życia

Cichy zabójca. Nic innego tylko siedzący tryb życia. Odpowiedzialny za zwiększone ryzyko chorób serca, udarów, cukrzycy i przyrostu masy ciała.
Codzienna aktywność zmniejsza ryzyko wystąpienia tych chorób nawet o 50%. Ćwicząc zmniejszasz szansę przedwczesnej śmierci nawet o 30%❗️
Gdyby istniał magiczny lek o podobnym działaniu, czy nie chciałbyś go mieć Podczas gdy spędzamy większość życia za biurkiem pracując, na kanapie oglądając telewizję i w drodze w samochodzie, wykonywanie odpowiedniej ilości ćwiczeń jest zdecydowanie trudniejsze.

 

Nawet najmniejsza aktywność fizyczna jest lepsza niż żadna! Aby zachować równowagę i koncentrację, powinno ruszać się coraz więcej każdego dnia. Długie godziny pocenia się na siłowni nie są konieczne, aby ćwiczenia były skuteczne. Chociaż 20 minut każdego dnia może mieć ogromny wpływ na twoje zdrowie.

Dodatkowo, gdy dopasujesz krótkie treningi do codziennej rutyny sprawisz, że aktywność fizyczna będzie mniej zniechęcająca i stanie się zdrowym nawykiem. A im bardziej wymagające ćwiczenia wybierzesz, tym lepiej.

Przykładowe z nich to:
👉 wybierz schody
👉 zamień samochód na piesze spacery i rower
👉 jeśli pracujesz na siedząco, przynajmniej raz na godzinę wstań i zrób sobie kilkuminutowy spacer
👉 zabierz dzieci do parku, a zamiast siedzieć na ławce, zagraj z nimi w piłkę
👉 zaparkuj samochód z dala od miejsca pracy
To tylko kilka z przykładowych aktywności, które możesz wpleść w swój plan dnia, a nawet nie odczujesz wysiłku.

Warto jednak dodać ważną informację: ważniejszy niż regularność ćwiczeń jest czas ich trwania. Mogą to być nawet jeden lub dwa treningi tygodniowo, byle trwały w sumie co najmniej 150 minut.