Pestki dyni!

Pestki dyni!

Pestki dyni!  Kto z nas choć raz ich nie chrupał? Ale poza byciem smaczną przekąską, w pestkach dyni kryje się moc dobroci!  Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na bardzo wysoką zawartość cynku, którą mogą pochwalić się dyniowe pestki. Już 50 g pestek zaspokaja połowę dziennej potrzebnej dawki cynku!  Sami zobaczcie co kryje się w 100 gramach pestek: 

 446 kcal
 18,55 g białka
 19,4 g tłuszczu
 53,75 g węglowodanów
 18,4 g błonnika
 46 mg wapnia
 8,82 mg żelaza
 592 mg magnezu
 809 mg potasu
 7 mg sodu
 10,3 mg cynku

Kupując pestki dyni nie musicie martwić się o to, że nie zdążycie ich zjeść przed upływem terminu ważności, zachowują one bowiem trwałość nawet do 5 lat!  Warto stosować je w przypadku obniżonego nastroju  – działają jak czekolada , dzięki magnezowi szybko poprawiając nasz nastrój. W dodatku mają właściwości  przeciwcukrzycowe, anty-hiperglikemiczne, obniżające zły cholesterol, zapobiegające miażdżycy, zmniejszające ryzyko raka płuc, poprawiające sprawność seksualną u mężczyzn, a nawet zapobiegające przerostowi prostaty! 

Lubicie pestki dyni? Chrupiecie je solo, czy dodajecie je do potraw?